Technoparkowa firma Sagra Technology stworzyła ClusterSense - opartą na sztucznej inteligencji platformę do segmentacji behawioralnej klientów. To przeznaczone dla producentów, dystrybutorów i sieci handlowych rozwiązanie, które automatycznie rozpoznaje wzorce zachowań zakupowych klientów, grupuje ich według podobnych zachowań oraz podpowiada dopasowane do poszczególnych segmentów oferty czy promocje.
"Dane odsprzedażowe, które gromadzi i posiada w zasadzie każda firma sprzedająca swoje produkty (np. w branży FMCG mogą to być producenci, dystrybutorzy czy sieci handlowe) mogą zasilać platformę ClusterSense, która następnie, na podstawie algorytmów AI/ML potrafi wykryć podobieństwa zakupowe pomiędzy punktami sprzedaży (segmentacja), wygenerować modele zachowań i podpowiedzieć, z jaką ofertą należy się zwrócić do konkretnych sklepów. Informacje można następnie wyeksportować np. do własnego systemu i na tej podstawie opracować np. indywidualne promocje trade-marketingowe dla całych segmentów lub wybranych lokalizacji w segmentach".
Więcej na temat nowej platformy technoparkowej firmy Sagra Technology można przeczytać w artykule Forbes.pl.